16 Nisan 2017 Pazar

REFERANDUM BİTTİ





Ben bunu Saftirik Town da mizah yoluyla dile getirmeye çalıştım okuyanlarınız hatırlayacaklar. Tayo the Kid ile Bili the Sümük hani birbirlerine giriyorlardı:

"Benden çalıyorsun!"

"Yalancı! Asıl sen benden çalıyorsun!"

Sonuçta kasaba halkı daha iyi  çalandan yana tavır aldı, ötekini anında sattı. Bu tiplerin dini, imanı paradır. Değil birbirlerine  kocalarına, karılarına bile güvenleri yoktur.

Yurt dışında oturup, demokrasinin nimetlerinden faydalanıp, bizi 'diktatörlüğe' mecbur eden yurt dışı 'evet' çilere: Yetmez ama Allah cezanızı versin diyorum. O kadar memnunsanız buyrun burada yaşayın ama yok, gelmezsiniz aptal mısınız siz?


Stockholm sendromü diyorum, eğitim diyorum...paranız varsa gidin bu ülkeden diyorum.



24 yorum:

  1. Müjde Abla olanları şok içinde izliyorum. Mühürsüz zarflar oylamada geçerli sayılıyor. Kesinlikle doğru değil ama % kaçı evet kaçı hayır bunların?

    Hala devam ediyor diyen kişiler var. Bugüne kadar gördüğüm en karmaşık seçim oldu bu. Bilmiyorum neler oluyor şu anda 😓

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı durumdayım, ben oylar sayılırken gittim, koridordaki tüm sandık görevlileri birbiriyle ahbap çavuş hahaha hihii, selfie çektirdiler, o sınıftan çıkıyor, öteki sınıfa giriyor, ben orada kaldım TEK BAŞIMA. Resmi/gayriresmi hiçbir partiye üye değilim,kapısından girmedim, çok moralim bozuldu.Belki vardı chp'li görevli bilemiyorum. Böyle olunca sayım bitince eve döndüm. Şimdi diyorlar ki, sandıkları terketmeyin, ben partili olmadığımdan zaten saat 5 olana kadar içeri bile sokmadılar.:( hele ortada boynunda Tayyip resimli kaşkollu izbandut gibi bir tip geziyordu oy verirken, böyle "Var mı bana yan bakan" der gibi...artık bilemiyorum Allah bu ülkenin cezasını vermiş, Atatürk'e nankörlük eden ülkenin sonu bu olur.

      Sil
  2. Müjdem sinir küpü gibiyim:(((
    Şerefsizlik bir kez daha paye aldı .Böğüre böğüre oy verenler bu ülke yi de afganistan gibi görünce anlayacaklar bakalım yapılan yollarla AVM ye girebilecekler mi.
    Şimdi dilime bir şey daha geldi de neyse orada kalsın 15 yıllık küfür eğitimim de master yapmış olurum ....................

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma Hatice'm, bir, iki ay önce bu tek adam anayasa taslağı TBMM'de oylanırken abim şöyle yorum yazmıştı facebook sayfama, onu aklımda kaldığıyla yazıyorum:
      "Tarih bir çöplüktür. Geri zekalı ve eğitimsiz toplumlar tarihin çöplüğüne gömülürler. Ömür boyu kalacaklar diye bir kural yok."

      Haklı tabii..demişsin ya Afganistan. Irak, İran, Suriye'yi de ekle. (Suriye halkı direniyor gerçi 5 yılı geçti ama 80 ülkeden cihatçı geliyor, Amerika bombalıyor, Kürtler özerkliklerini aldı)

      Bunlar da kendi bindikleri dalı kesiyorlar ama farkında değiller. Farkında olsalar zaten kesmezler. Din ticareti yaparak kalkınmış, çağdaşlaşmış tek ülke yok dünyada. OLmayacak da...

      Sil
  3. Zorla evet! Her seçim şaibelerle dolu! Canımdan bezdim artık:( Nereye gidelim Müjde abla ya:( Çocuğum ve çocuklar için üzülüyorum:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gidecek yerler var da Persephone'ciğim, para yok ki, parası, pulu olan valla durmasın, durmuyorlar da zaten, İngiltere, ABD...zengin Türkler hepsi kaçmaya başladı. Haklısın üzülmekte arkadaşım...:(

      Sil
  4. Her şey bitti Müjde'm. Yalan, dolan, riya, sahtekarlık devam. Nefret ediyorum artık. Uzun süre kendime gelemem. Başım çatlıyor, tansiyonum çıktı. Allah bildiği gibi yapsın. İyi geceler kardeşim :(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapacak zaten ablacığım, biz hep dedik, İran olursunuz, Irak olursunuz, Libya olursunuz diye..ama yok, adam eline Kuran alıyor, iki Bismillah, üç ayet, her cuma sallıyorum bir ayet, bakara makara demişti ya o rüşvetçi bakan...tencere-kapak.
      Ben dün sabah 6 gibi kalkmıştım o yüzden erken yattım, yorumları ancak sabah gördüm, o yüzden iyi geceler demiyorum, her şeye rağmen güzel bir yeni hafta diliyorum ablacım...

      Sil
    2. Sana da ülkeme de hayırlı bir hafta diliyorum canım. Allah'tan umut kesilmez.

      Sil
  5. Yurt dışı oyları ne kadar etkili oldu bilmiyorum ama, sonuç değişmeyecekti bence. Elbette bende karşıyım yurtdışı oylarına, ama oluyor işte. Ve yırtdışındakilere genelleme yapılınca üzerime alınıyorum. Aslında bütün büyük şehirler Türkiye genelini belirlerken, bu sefer farklı çıkması ne kadar inandırıcı. Akp den kurtuluş yok bence. Örümcek ağı gibi sarmış her tarafı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Berfin'ciğim akşam erken yattım, çok uykusuzdum o yüzden yurt dışı oyların henüz yarısı bile tamamlanmamıştı ancak şöyle çok ilginç bir şey var, SUUDİ ARABİSTAN % 60 HAYIR
      Danimarka %60 evet

      Dinci diktatörlükte yaşayan hayır
      Mis gibi laik, demokratik ülkenin nimetlerinden faydalanan, bizim emeklinin bilmem kaç katı emekli maaşı alan evet vermiş. Burada emekli sürünüyor haberi yok ya da var hainliğinden öyle yapıyor...

      Amerika'da yaşayanlar daha eğitimli kesim olduğundan orada hayır oyları çoktu
      Bu ülkeye sürekli yalan söyleyen, kandırıldım deyip yok kandırılmadım diyen, hayatında kitap okumamış adama hala oy veriliyorsa bu psikolojik bozukluk ya da geri zekalalılık ya da hainliktir.

      Sen üzerine alınma canımcım, aşkolsun:( orada hayır oyu veren bir dolu insan var, benim yengem, amcam da Almanya'da hep hayır verdiler..lafım orada oturup burada sürünen emeklinin tersine mis gibi yaşayıp, evet verenlere..

      Sil
  6. Merhabalar.
    Hiç bir resmi görevim olmadığı halde, ben de oy kullandığım sandığın açılışından tutanağın yazılışına kadar sandığımın başındaydım. Oy kullandığım sandıktan: 236 Evet, 126 Hayır ve 7 Geçersiz oy çıktı. Kendi sandığımın sonucunu görünce dedim Ankara yarı yarıya, büyük bir ihtimalle Türkiye'de yarı yarıya çıkar dedim. Yaklaşık olarak referandum sonucu da aynen böyle tecelli etti.

    Ben daha önce memur olarak çalıştığım ilçemizde, sandık kurulu üyesi, başkanı ve İlçe Seçim Kurulu üyelik görevlerinde bulundum. Şu mühürsüz zarf ve oy pusulası işine gelince, eğer kasıtlı ve art niyetli bir dalavere yoksa; sandık kurulu başkan ve üyelerinin azizliğine uğrayan mühürsüz zarf ve pusula olaylarını daha öncelerde de yaşadık. O zamanlar güven ve itimat vardı ve oy verme işlemleri gerçekten çok dürüst bir şekilde takip ediliyordu. Sandık kurulu başkan ve üyeleri, zarf ve oy pusulalarını mühürlemeyi unutuyor ve oy verme işlemini başlatıyor. Böyle uyanık bir seçmene denk geldiklerinde seçmenin hatırlatması üzerine, unuttukları mühür işleminde kullanılmamış zarf ve pusulaları hemen mühürlüyorlar ama, sandığa atılmış 20-30 oy ne olacak? Oyların tasnifine geçince kurul başkan ve üyeleri bu hatalarını telafi etmek üzere aralarında anlaşıyorlar, önce zarfların içi açılmadan zarflar sandık kurulu mührü ile mühürleniyor, daha sonra da içindeki oy pusulaları mühürleniyor ve hata telafi ediliyor. Ama bu hata, sandık kurulu başkan ve diğer parti üyelerinin hatası, hatalarını hep birlikte telafi ettikleri için İlçe Seçim Kuruluna herhangi bir şikayet gitmiyor ve sorun mahallinde çözülüyor. Ama bu referandum da zannedersem bazı sandıkların tamamı ya da verdiğim örnekteki gibi bir kısmı mühürsüz olduğu için durumu YSK'ya bildiriyorlar. YSK'da daha sandıklar açılmadan sonuçlar gelmeden mühürsüz zarf ve oy pusulalarının kabul edilmesi yönünde bir karar alıyorlar. Ama aldıkları karar kanuna ters düşen bir karar. Bakalım yapılan bu itirazlar sonucu iş nereye varacak, ben de merak etmiyor değilim.

    Resmi olmayan sonuçlara göre, millet iradesinin Yüzde 51'i tercihini evet yönünde kullanmış durumda. ne diyelim? Vatana ve millete hayırlı olsun. Şu anda millet iradesine saygı duymaktan gayrı yapacak bir şey yok!..
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep bey, benim sandıktan mühürsüz tek zarf bile çıkmadı, hepsini sabahtan zaten mühürlemişlerdi, 4 tane geçersiz oy çıktı, ama ben gittikten sonra ne yaptılar bilemiyorum. :( Yalnız akşam uyumadan önce YSK nın sayımı DONDURDUĞUnu okudum, ayrıca Anadolu ajansı sandıkların 90 küsuru açıldı derken, ysk 47 demişti. Sonradan mühürlemek filan kabul edilemez. Demşisiniz ya eskiden itimat vardı şimdi kime itimat edeceğiz?
      Selamlar, sağlıcakla kalın..

      Sil
  7. Böyle seçimmi olur????hertarafta videolar var uygunsuz muhurlemeler var gözlere göre haksızlık var ama haksızlığa karşı haklıyım denilemiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emel'ciğim sorma, Kanada oyları nasıl? Ben henüz bakmadım, şimdi bakacağım önce yorumları onaylayıp, cevaplamaya çalıştım.

      Sil
  8. Midem bulanıyor, hazmedemiyorum olanları...

    YanıtlaSil
  9. gitsek kim alacak bizi ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zengin olanlar gidiyor zaten Audrey'ciğim, zengin olanı alıyorlar, fakiri almazlar, mesela ben hayatta gidemem.

      Sil
  10. Harikasınız, çok doğru bir tespit, ama fotoğrafa bile inanmayan da var bazı muhtarlar oy kullananlarla birlikte kabine bile girmişler... nasıl bir ülkeyiz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef cüzdanı vicdanının önüne geçmiş ve her tür hileyi yapan ahlaksızlar çok. Seçim hilesi, sınav hilesini bıraktım. Yıllardır alışveriş yaparken, en çok hileli/kusurlu mal satan, müşteriyi kazıklayanlar hep kafasında takke, elinde tespih, 'dinci' tiplerdi.

      Sil
  11. Ah Müjdem,yedi aydır Türk olduğumuz için ev kiralayamıyoruz.Avrupa'daki Türkler hem burada yaşayıp,hem de yaşadıkları ülkenin insanlarına kafa tutuyorlar.O kadar nankörler.Haliyle Avrupalı da hepimizi aynı görüp ona göre davranıyor.Yani salakça davranıp kendi yaşamlarını da zorlaştırıyorlar ama henüz farkında değiller.Sınırdan giriş yapan Türkler'e kan kusturuyor görevliler.Bir noktada aklılları başlarına gelecek ama Avrupa'da da suç var,o kadar şımartmış ki insanları,aşırı özgürlüğü gören bizimkiker,mart danaları gibi azmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen orada bizzat yaşayıp gözlemleyeceksin ve bize de bugün yazdığın gibi aktarırsan çok sevinirim, orada demokrasi, özgürlük şımartıyor desene! Ama adam bize de diktatörlüğü hem de İslamcı diktatörlük gelsin istiyor. O zaman Sevda'cığım o Belçika'da %78 evet diyen gelsin buraya, madem o kadar MERAKLI Tayyip'istan diktatörlüğünde yaşasın di mi?:)))

      Sil
    2. Sen de üzülme canım, Allah büyüktür inşallah gönlünüze göre bir ev bulursunuz....
      :(

      Sil