17 Nisan 2017 Pazartesi

HAFTANIN MELODİSİ - DENİZ ve MEHTAP



Sevgili arkadaşlar, üzülmeyin, bu ülkeyi kolay kazanmadık, bir referandumla da kaybetmeyiz. (umarım)

Bu haftanın şarkısı mekanı cennet olsun Dario Moreno'dan. Çok sevdiğim bir şarkıdır.
Umarım sizler de beğenirsiniz. Dario Moreno, maalesef çok genç yaşta 47 yaşında, havaalanında  bazı kaynaklara göre uçağı kaçırınca tartışma yaşarken yüksek tansiyondan, akrabasına göre uçağa yetişeyim derken düşüp beyin kanaması nedeniyle bu dünyadan ayrılmış. :(


dario moreno ile ilgili görsel sonucu
Yeşil gözlü, 'Clark' bıyıklı
imiş rahmetli....


Ülkemizde  -genç nesiller pek bilmeyebilir- 50'li, 60'lı yıllarda çok ünlü olmuş. Sadece ülkemizde değil Fransa'da da Jezabel isimli parçasıyla çok sevilmiş, uzun süre orada hem şarkıcı, hem sinema oyunculuğu yapmış bir sanatçı. Brigitte Bardot ile birlikte oynadığı filmler var. Hatta bir filmiyle Fransa'da  en iyi yardımcı aktör ödülü almış. Kısaca Fransa'da da çok sevilmiş. Başarılı olmuş.

İzmir'i çok seven ve Canım İzmir isimli bir plağı da olan sanatçının annesi, oğlunu vasiyetine rağmen İzmir'e değil İsrail'e gömmüş. :( İzmir'de bir sokak Dario Moreno adını taşıyor.

dario moreno vasiyeti ile ilgili görsel sonucu

30 yorum:

  1. İsmimin geçtiği şarkılardan, en sevdiğim:)

    YanıtlaSil
  2. "Deniz ve mehtap sordular seni..."
    Gerçekten çok güzeldir.
    Ülkemize hayran bir sanatçıydı. Deniz ve mehtap şimdi Onu arıyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdiğin bir şarkı olmasından mutlu oldum, öyleymiş gerçekten. Ruhu şad olsun.

      Sil
  3. En azından siz Türkiye haritasında yaşanabilecek en iyi şehirlerden birindesiniz. Ya biz ne yapalım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen hangi şehirdesin arkadaşım? :( en iyisi biz hayır çıkan iller birleşip özerklik kuralım. Sen de buralara taşınırsın:) Osmanlı hayranlarını da ne halleri varsa görsün.

      Sil
  4. Umarım kaybetmeyiz. İlk kez duydum kendisini güzelmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gençlerin ilk kez duyması doğal, Çok eskilerden bir sanatçı çünkü. Beğenmene sevindim.:)

      Sil
  5. İzmir'de tarihi Asansör'ün bulunduğu sokağa ismini vermiş olan sanatçıyı konuk etmişsin bu hafta Müjdecim.Asansöre bindiğinizde, Moreno dinler, kuşbakışı izlersiniz etrafı.Tadına doyum olmaz.O yıllardır İzmir'de uyuyor.Güzel şarkılarıylaysa hep capcanlı.Sevgilerimle canim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A, ne güzel, gözümün önüne geldi, ben hiç görmedim Asansör'ü, çocukken İzmir'i günü birlik gezdim ama o zamanlar var mıydı bilemiyorum. (69 - 70 yılı sanırım) O zaman İzmir'li tüm okurlar çok sevecek bu şarkıyı:) Benden de sevgiler Aytül'cüğüm.

      Sil
  6. ahh ne kadar zamandır dinlememişim , teşekkürler bir an kendimi iyi hissetmemi sağladı :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buna sevindim, böyle kötü günlerde iyi olur. Üzülme:(

      Sil
  7. İzmir'in sanatçısı. Ne güzel parçadır o.
    Teşekkür ederim Müjde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim hakikaten çok güzel parça, sözleri de, müziği de. Ben de yorumun için teşekkür ederim. :)

      Sil
  8. İçimdeki şarkı susmuş bugün Müjdecim, deniz ve mehtap bile görmüyor gözüm. Yarın gelip dinleyeyim en iyisi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben inadına bunu, Portofino'yu vs. dinledim TERAPİ niyetine işe yaradı. Tamam canım başımla beraber. Sen üzülme yeter ki..:(

      Sil
  9. Ay canım yaa,biliyorum hikayesini,nurlarda yatsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben şarkıyı bilirdim çünkü ta çocukluğumun şarkısı ama hikayesini yeni öğrendim:(( keşke görseydim yaşarken.....Aminnnnn

      Sil
  10. Çok severim bu şarkıyı, Hatırla Sevgili dizisinde duymuştum ilk kez :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa, ne sevindim. O diziyi izlememiştim şimdi merak ettim. :))

      Sil
  11. Çok severim bunu. Teşekkür ederiz. Yüreğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlu oldum o zaman, senin de yüreğine sağlık Nilgün'cüm, ben de yorum için teşekkür ederim.

      Sil
  12. Uzun zamandır dinlememiştim, ne iyi geldi..
    teşekkür ederim. Elbette daima umutla :) görünen köy ortada!. ben de sana şu türküyü armağan ediyorum ;) sevgiler..

    https://www.youtube.com/watch?v=v8g1CH4E3DA

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim iyi gelmesine sevgili Esin.
      Aaa:))Çok teşekkür ediyorum canım, Yolun Sonu Görünüyor, Musa Eroğlu, inşallah hayırlı olur yolun sonu ülkemiz için..(balkon bakışına da çok uymuş:))
      Sevgiler.:)

      Sil
  13. Çok sevdiğim bir parça. nasıl güzel bir sokak evinin olduğu yer ve İzmirimizin en çok ziyaret edilen Asansörün sokağın da teşekkürler Müjdem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah inşallah bir gün gezip görmek bana da nasip olur Hatice'm, ben de yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  14. Dario Moreno, hassas, duygulu insan. Türkiye'yi seven, bizleri onu dinlerken nice duygulara gark eden sanatçı. Allah cennetine alsın. Bak yine gözlerim yaşardı. Ne güzel günlerdi onlar Müjde'm. Seçimin çok güzeldi . Güzel bir hafta dilerim canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim ablacığım, hakikaten ne güzel günlermiş bir de şu günlerimize bakıyorum da, gözlerimizin yaşarmaması mümkün değil:( üzülme ama canımcım, inşallah yine böyle güzel günler olur ama yarın, ama daha sonra, belki bizler göremeyiz ama çocuklar, torunlar, onların çocukları görürler..
      Sana da güzel haftalar...
      Amin..

      Sil
  15. Dario Moreno Dünyaca ününe rağmen İzmir'i ve Türkiye'yi hiç unutmayan ve vazgeçmeyen Muhteşem sanatçı 😊. İsmini taşıyan sokağında şarkıları çalar hep. En sevdiğim şarkısı. Güzel paylaşımın için teşekkürler Müjdecim Sevgilerimle 😊❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah, ne güzel Zehra'cığım, keşke o sokakta otursaydım, mekanı cennet olsun.
      Canım üşünmemiş bir dolu yorumlar yapmışsın, emojilerle süsleyerek hem de eline sağlık, sevgilerimle:) ♥♥

      Sil